مفتول کامپوزیتی FRP

مفتول کامپوزیتی FRP

مفتول کامپوزیتی دارای سطح مقطع توپر دایره ای با قطر کم (کمتر از 5 میلی متر) می باشد که در اصطلاح عامیانه با نام های مفتول فایبر گلاس، مفتول FRP، مفتول GRP و یا مفتول GFRP شناخته می شود. (توضیح انواع مخفف های صنعت کامپوزیت در مقاله کامپوزیت چیست و انواع آن ذکر شده است)

نکته مهم: مفتول های کامپوزیتی دارای قطری کمتر از 5 میلی متر می باشند و در حین تولید به صورت ممتد و پیچیده شده دور قرقره تولید می شوند اما میلگردهای کامپوزیتی با قطر 5 میلی متر و بالاتر قابل تولید و تحویل به صورت شاخه ای می باشند. (طول شاخه ها حداکثر 15 متر می باشد که با توجه به نیاز مشتری در طول های کوتاه تر درخواستی نیز تحویل می شود) جهت مشاهده محصول میلگرد های کامپوزیتی با قطر بیشتر از 5 میلی متر کلیک نمایید. (میلگرد ساده کامپوزیتی  و  میلگرد آجدار کامپوزیتی)

مزایای مفتول کامپوزیتی

مزایای کامپوزیت های پلیمری در مقایسه با متریال آهن، گالوانیزه و یا استنلس استیل فراوان می باشد و مفتول های کامپوزیتی دارای مزیت های فراوان شیمیایی و مکانیکی می باشد که پتانسیل جایگزینی مفتول های فلزی را دارد. مفتول فایبرگلاس علاوه بر استحکام بالا، وزن پایینی (یک چهارم فلزات) دارد. همچنین مفتول پلاستیکی در برابر خوردگی (زنگ زدگی)، مواد شیمیایی و نور فرابنفش (UV) مقاوم است و از لحاظ الکتریکی عایق جریان می باشد جهت مطالعه مقاومت شیمیایی محصولات کامپوزیتی لطفا کلیک نمایید. مونتاژ و نصب آسان از دیگر مزیت های این محصول تکنولوژی بالا به حساب می آید که با تنوع رنگ ظاهری مناسب به محیط اطراف می دهد. مفتول های کامپوزیتی در هر نوع شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و همچنین با توجه به جنس مواد، از لحاظ سرقت و دزدی ایمن می باشد. مفتول پلیمری بدلیل عدم رشد جلبک و رشد باکتری ها قابلیت کاربری بهداشتی را نیز دارد و بدلیل ضریب هدایت حرارتی پایین در هنگام تابش آفتاب گرم نمی شود.

کاربرد مفتول کامپوزیتی

مفتول های کامپوزیتی کاربری فراوانی دارند به طور مثال در ترمیم سنگ ها (بخیه زدن سنگ)، فنس کشی اطراف زمین، فیبرهای نوری و… امکان استفاده دارند.

 جهت مطالعه کامل انواع کاربرد مفتول GRP لطفا روی کاربرد محصولات پالتروژن کلیک نمایید.

روش تولید مفتول کامپوزیتی

روش تولید مفتول فایبرگلاس پالتروژن می باشد و الیاف و رزین استفاده شده جهت تولید در قسمت توضیحات فنی جدول پایین صفحه ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد تولید مفتول های پلیمری لطفا روی روش تولید پالتروژن کلیک نمایید.

اطلاعات فنی مفتول فایبرگلاس

مفتول های کامپوزیتی با توجه به خواص ایده ال خود امکان جایگزینی مفتول های فلزی و استنلس استیل را دارد، استحکام کششی مفتول فایبرگلاس با توجه به وزن بسیار کمتر از نوع مفتول فلزی، عدد بالاتری می باشد. جهت مطالعه اطلاعات فنی مفتول های پلیمری لطفا روی خواص مفتول کامپوزیتی کلیک نمایید.

روش اتصال مفتول کامپوزیتی FRP

نصب مفتول های فایبرگلاس پیچیدگی خاصی ندارد. جهت راهنمایی کامل در مورد اتصال مفتول های کامپوزیتی لطفا روی روش های اتصال قطعات کامپوزیتی کلیک نمایید. 

وزن مفتول پلاستیکی

وزن مفتول کامپوزیتی در مقایسه با وزن مفتول های فلزی بسیار سبک تر می باشد. وزن مفتول کامپوزیتی در حدود یک چهارم فلزات است. مفتول های کامپوزیتی بدون نیاز به تجهیزات خاصی با نیروی انسانی قابلیت جابجابی دارد. وزن هر متر مفتول FRP وابسته به ابعاد قطر سطح مقطع می باشد که در جدول پایین صفحه وزن مفتول های کامپوزیتی در ابعاد مختلف ذکر شده است.

قیمت مفتول کامپوزیتی

قیمت مفتول کامپوزیتی وابسته به ابعاد سطح مقطع، میزان درخواست و ابعاد برش متغیر می باشد که جدول قیمت مفتول های فایبرگلاس و قیمت هر متر مفتول کامپوزیتی در جدول پایین صفحه ذکر شده است. فروش مفتول کامپوزیتی بر مبنای واحد متر طول می باشد.

استاندارد مفتول کامپوزیتی

ارزیابی کمی و کیفی مواد اولیه جهت تولید مفتول های پلیمری، پروسه تولید، کنترل کیفی محصول تولید شده و نیز خواص محصول کامپوزیت نهایی منطبق یا استاندارد جامع محصولات پالتروژن EN 13706 (تدوین شده توسط کمیته استاندارد اتحادیه اروپا) تحت بررسی قرار می گیرد و کیفیت ایده ال محصولات تحویلی با استناد به استاندارد های مرجع تحت ضمانت گروه عصر کامپوزیت می باشد. جهت مطالعه لیست کامل استاندارد های صنعت کامپوزیت لطفا کلیک نمایید.

توجه: جهت بررسی خواص مکانیکی مفتول های کامپوزیتی تولید شده به روش پالتروژن استانداردهای مجزایی تعریف شده است. (ASTM 3916:استحکام کششی و ASTM 4476:استحکام خمشی و ASTM 4475 – ASTM 3914:استحکام برشی)

خرید مفتول کامپوزیتی

جهت سفارش مفتول کامپوزیتی لطفا بعد از مشخص نمودن سایز مورد نیاز از جدول زیر و مطالعه توضیحات جدول، درخواست استعلام (صدور پیش فاکتور) ثبت نمایید تا کارشناسان شرکت در اسرع وقت نسبت به پیگیری درخواست شما اقدام نمایند.
در صورت عدم وجود سایز مورد نیاز خود در جدول زیر، جهت تولید سفارشی مفتول کامپوزیتی در ابعاد خاص، لطفا نقشه محصول مورد نظر به همراه جزییات را در فرم درخواست استعلام وارد نمایید تا کارشناسان شرکت پس از بررسی با شما تماس حاصل نمایند.

جهت آشنایی کامل با محصولات کامپوزیتی، مواد اولیه، روش تولید، دستورالعمل های کارگاهی جهت استفاده، خواص محصولات نهایی تولید شده و… مطالعه مطالب کاربردی و آموزشی پیشنهاد می گردد.

جدول قیمت مفتول کامپوزیتی

تاریخ آخرین به روز رسانی 1402/12/07

توضیحات مرتبط با جدول

طول و زمان تحویل
  • ارسال سفارش ها به صورت پیچیده شده دور قرقره (25 کیلیومتری و 50 کیلومتری) و یا برش شده به صورت شاخه ای در طول های مورد درخواست امکان پذیر است.
  • حداقل سفارش طول 1000 متر می باشد.
  • در صورت موجود بودن در انبار، سفارش ها در زمان تقریبی 5 روز کاری تحویل می گردد.
  • در صورت عدم موجودی در انبار، احتیاج به تولید می باشد که حداقل میزان سفارش جهت تولید هر سایز 25.000 متر طول می باشد. (زمان تحویل جهت تولید با توجه به ظرفیت تولید، در پیش فاکتور مشخص می گردد)
قیمت
  • قیمت های ذکر شده در جدول دقیق نمی باشد و قیمت دقیق و قابل استناد، پس از استعلام و مشخص شدن طول برش و تعداد در پیش فاکتور مشخص می گردد.
  • در سفارش های با متراژهای قابل تولید (سفارش های بیشتر)، اعداد موجود در جدول شامل تخفیف و تعدیل می شود
  • نحوه پرداخت، نحوه ارسال بار و محل تحویل بار در پیش فاکتور مشخص می شود. (امکان ارسال بار با توجه به محل تحویل بار، به صورت دربستی، اتوبوس و یا باربری مقدور می باشد)
رنگ
  • محصل مورد نظر دارای رنگ سفید متمایل به شیری می باشد.
  • امکان اعمال رنگ های پوششی سطحی با رال رنگ مورد نظر مشتری بر روی سطح قطعات بعد از تولید نیز می باشد (این رنگ های پوششی مختص استفاده قطعات کامپوزیتی می باشد و چسبندگی کاملی با سطح دارد و استفاده از آن در محیط های فضای باز علاوه بر زیبایی سطحی باعث افزایش مقاومت در برابر نور خورشید می شود)
فنی تولید
  • روش تولید پالتروژن می باشد
  • الیاف: شیشه (درصد الیاف به طور تقریبی 80 درصد)
  • نوع رزین: وینیل استر