گریتینگ پالترود کامپوزیتی

گریتیگ پالترود کامپوزیتی چیست

گریتینگ پالترود کامپوزیتی به صفحات مشبکی گفته می شود که در سطح آن مقاطع I شکل کامپوزیتی به صورت موازی قرار گرفته اند و این مقاطع توسط میله های کامپوزیتی متقاطع مونتاژ و مهار شده است. این محصول در اصطلاح عامیانه با نام های گریتینگ پالترود فایبر گلاس، گریتینگ پالتروژن، گریتینگ پالترود FRP، گریتینگ پالترود GRP و یا گریتینگ پالترود GFRP  شناخته می شود. (توضیح انواع مخفف های صنعت کامپوزیت در مقاله کامپوزیت چیست و انواع آن ذکر شده است)

مزایای گریتینگ فایبرگلاس

مزایای کامپوزیت های پلیمری در مقایسه با متریال گالوانیزه و یا استنلس استیل فراوان می باشد و گریتینگ های پالترود کامپوزیتی دارای مزیت های فراوان شیمیایی و مکانیکی می باشد که پتانسیل جایگزینی گریتینگ های فلزی و کف پوش های چوبی را دارد. گریتینگ های پالتروژنی (پالترود) علاوه بر استحکام بالا، وزن پایینی (یک چهارم فلزات) دارد. همچنین گریتینگ پالتروژن کامپوزیتی در برابر خوردگی (زنگ زدگی)، مواد شیمیایی و نور فرابنفش (UV) مقاوم است و از لحاظ الکتریکی عایق جریان می باشد جهت مطالعه مقاومت شیمیایی محصولات کامپوزیتی لطفا کلیک نمایید. مونتاژ و نصب آسان از دیگر مزیت های این محصول تکنولوژی بالا به حساب می آید که با تنوع رنگ ظاهری مناسب به محیط اطراف می دهد. گریتینگ FRP در مواجهه با آتش نیز خود خاموش شونده می باشد و در برابر لغزش بنا بر استاندارد DIN 51130 مقاوم است و از لحاظ گرید ضد لغزش Class R13 می باشد. گریتینگ های کامپوزیتی در هر نوع شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و همچنین با توجه به جنس مواد، از لحاظ سرقت و دزدی ایمن می باشد. گریتینگ پلیمری بدلیل عدم رشد جلبک و رشد باکتری ها قابلیت کاربری بهداشتی را نیز دارد و بدلیل ضریب هدایت حرارتی پایین در هنگام تابش آفتاب گرم نمی شود و سطح بالایی از راحتی برای راه رفتن و ایستادن برای افراد ایجاد می نماید.

مقایسه انواع گریتینگ (گریتینگ کامپوزیتی با گالوانیزه، استنلس استیل و فلزی)


انواع گریتینگ های کامپوزیتی

  1. گریتینگ کامپوزیت
  2. گریتینگ کامپوزیتی پوششدار
  3. گریتینگ پالترود کامپوزیتی

ساخت گریتینگ پالتروژن

این نوع گریتینگ توسط یک سری مقاطع I شکل کامپوزیتی (تیر کامپوزیتی) موازی ایجاد می‌شود که توسط یک سری میله‌های کامپوزیتی متقاطع موازی نگه داشته می‌شوند. روش تولید مقاطع آی شکل و میله ها پالتروژن می باشد. که پس از آماده‌شدن پروفیل های کامپوزیتی اولیه، آن‌ها را مونتاژ می‌کنند و به گریتینگ کامپوزیتی پالترود تبدیل می‌کنند.

لارم به ذکر است که تولید سفارشی در هر ارتفاع و نیز فاصله باز خاص، با توجه به درخواست امکان پذیر می باشد.

اتصالات گریتینگ

نصب گریتینگ های فایبرگلاس پیچیدگی خاصی ندارد و جهت راهنمایی کامل در مورد اتصالات گریتینگ های کامپوزیتی لطفا روی روش های نصب گریتینگ و انواع بست گریتینگ کلیک نمایید. 

وزن گریتینگ

وزن گریتینگ کامپوزیتی در مقایسه با وزن گریتینگ های فلزی بسیار سبک تر می باشد و گریتینگ فایبرگلاس بدون نیاز به تجهیزات خاصی با نیروی انسانی قابلیت جابجابی دارد. وزن هر متر مربع گریتینگ پالترود FRP وابسته به ارتفاع گریتینگ  و فاصله باز می باشد که در جدول پایین صفحه وزن پنل های مختلف گریتینگ کامپوزیتی پالتروژن ذکر شده است.

قیمت گریتینگ

قیمت گریتینگ کامپوزیتی وابسته به ارتغاع گریتینگ، تعداد پنل گریتینگ و ابعاد برش متغیر می باشد که جدول قیمت گریتینگ های فایبرگلاس و قیمت هر متر مربع گریتینگ در جدول پایین صفحه ذکر شده است.

کاربرد گریتینگ

صفحات مشبک فایبرگلاس یا توجه به خواص منحصر بفرد خود در کاربری های مختلف قابل استفاده است و در صنایع مختلف قابلیت جایگزینی گریتینگ های فلزی و گریتینگ های گالوانیزه را دارد. گریتینگ پله، درپوشش گریتینگ، پلکان کامپوزیتی، پوشش گریتینگ روی کانال و… تعدادی از کاربری های گریتینگ کامپوزیتی می باشد. جهت مطالعه کامل انواع کاربرد گریتینگ GRP لطفا روی کاربرد گریتینگ کلیک نمایید.

استاندارد گریتینگ

ارزیابی کمی و کیفی مواد اولیه جهت تولید گریتینگ پلاستیکی، پروسه تولید، کنترل کیفی محصول تولید شده و نیز خواص محصول منطبق یا استاندارد گریتینگ های کامپوزیتی ASTM F3059 (استاندارد آزمون و مواد آمریکا) تحت بررسی قرار می گیرد و کیفیت ایده ال محصولات تحویلی با استناد به استاندارد های مرجع تحت ضمانت گروه عصر کامپوزیت می باشد.

ارزیابی کمی و کیفی مواد اولیه جهت تولید، پروسه تولید، کنترل کیفی محصول تولید شده و نیز خواص محصول کامپوزیت نهایی منطبق یا استاندارد جامع محصولات پالتروژن EN 13706 (تدوین شده توسط کمیته استاندارد اتحادیه اروپا) تحت بررسی قرار می گیرد و کیفیت ایده ال محصولات تحویلی با استناد به استاندارد های مرجع تحت ضمانت گروه عصر کامپوزیت می باشد.

فروش گریتینگ

جهت سفارش گریتینگ کامپوزیتی لطفا بعد از مشخص نمودن سایز مورد نیاز از جدول زیر و مطالعه توضیحات جدول، درخواست استعلام (صدور پیش فاکتور) ثبت نمایید تا کارشناسان شرکت در اسرع وقت نسبت به پیگیری درخواست شما اقدام نمایند.
توجه مهم: امکان برش و تحویل انواع گریتینگ، خارج از ابعاد جدول زیر و به صورت سفارشی در هر ابعادی مقدور می باشد. لطفا ابعاد گریتینگ های مورد نیاز و یا نقشه سطح مورد نظر را هنگام ارائه درخواست در فرم استعلام وارد نمایید

جهت آشنایی کامل با محصولات کامپوزیتی، مواد اولیه، روش تولید، دستورالعمل های کارگاهی جهت استفاده، خواص محصولات نهایی تولید شده و… مطالعه مطالب کاربردی و آموزشی پیشنهاد می گردد.

جدول قیمت گریتینگ پالترود کامپوزیتی

تاریخ آخرین به روز رسانی 1402/11/14

توضیحات مرتبط با جدول

ابعاد و زمان تحویل
  • سفارش ها با توجه به درخواست مشتری در ابعاد مورد نیاز تحویل می گردد.
  • تحویل گریتینگ پالترود کامپوزیتی، به صورت سفارشی جهت تحمل بارگذاری های مختلف نیز امکان پذیر می باشد.
  • تلورانس طول برش 4± میلی متر می باشد.
  • در صورت موجود بودن در انبار، سفارش ها در زمان تقریبی 5 روز کاری تحویل می گردد.
  • در صورت عدم موجودی در انبار، احتیاج به تولید جدید خواهد بود که زمان تحویل جهت تولید با توجه به ظرفیت تولید، در پیش فاکتور مشخص می گردد.
قیمت
  • قیمت های ذکر شده در جدول دقیق نمی باشد و قیمت دقیق و قابل استناد، پس از استعلام و مشخص شدن ابعاد برش و تعداد در پیش فاکتور مشخص می گردد.
  • در سفارش ها با مساحت های بیشتر، اعداد موجود در جدول شامل تخفیف و تعدیل می شود.
  • نحوه پرداخت، نحوه ارسال بار و محل تحویل بار در پیش فاکتور مشخص می شود. (امکان ارسال بار با توجه به محل تحویل بار، به صورت دربستی، اتوبوس و یا باربری مقدور می باشد)
رنگ
  • در صورت وجود اقلام سفارشی در انبار، رنگ محصول منطبق با موجودی در پیش فاکتور ذکر می گردد. (در اکثر مواقع رنگ های موجود، زرد، طوسی می باشد)
  • در مورد سفارش ها با حجم بیشتر، رنگ هایی خارج از 2 رنگ زرد و طوسی،  به صورت اختصاصی نیز قابل تولید است.
  • رنگ های ذکر شده  به صورت خود رنگ می باشد و در حین پروسه تولید به محصول افزوده می شود.
  • اعمال رنگ های پوششی سطحی با رال رنگ مورد نظر مشتری، بر روی سطح قطعات نیز مقدور می باشد. (این رنگ های پوششی مختص کاربری در قطعات کامپوزیتی می باشد و چسبندگی کاملی با سطح دارد و استفاده از آن در محیط های فضای باز، علاوه بر زیبایی سطحی باعث افزایش مقاومت در برابر نور خورشید نیز می شود.
فنی تولید
  • روش تولید: پالتروژن و سپس مونتاژ قطعات
  • الیاف: شیشه نوع E (درصد الیاف به طور تقریبی: 65 درصد)
  •  رزین: پلی استر ایزوفتالیک مقاوم در برابر نور خورشید Anti UV (تولید با رزین وینیل استر نیز مقدور می باشد که قیمت آن در حدود دو برابر جدول فوق است و بنا به سفارش، تولید می گردد)
  • مقادیر وزن های ذکر شده در جدول 5%± می باشد.
  • در پروسه تولید، مواد خودخاموش شونده جهت افزایش مقاومت در برابر آتش افزوده می شود ولی جهت مقاومت های بالا در برابر آتش، امکان تولید سفارشی با رزین های مخصوص ضد آتش نیز امکان پذیر است.