ناودانی کامپوزیتی FRP

ناودانی کامپوزیتی FRP

ناودانی کامپوزیتی از یک جان افقی و دو بال عمودی تشکیل شده است که در اصطلاح عامیانه با نام های ناودانی فایبر گلاس، ناودانی FRP، ناودانی GRP و یا ناودانی GFRP شناخته می شود. (توضیح انواع مخفف های صنعت کامپوزیت در مقاله کامپوزیت چیست و انواع آن ذکر شده است)

مزایای ناودانی کامپوزیتی

مزایای کامپوزیت های پلیمری در مقایسه با متریال آهن، گالوانیزه و یا استنلس استیل فراوان می باشد و ناودانی های کامپوزیتی دارای مزیت های فراوان شیمیایی و مکانیکی می باشد که پتانسیل جایگزینی ناودانی های فلزی را دارد. ناودانی فایبرگلاس علاوه بر استحکام بالا، وزن پایینی (یک چهارم فلزات) دارد. همچنین ناودانی پلاستیکی در برابر خوردگی (زنگ زدگی)، مواد شیمیایی و نور فرابنفش (UV) مقاوم است و از لحاظ الکتریکی عایق جریان می باشد جهت مطالعه مقاومت شیمیایی محصولات کامپوزیتی لطفا کلیک نمایید. مونتاژ و نصب آسان از دیگر مزیت های این محصول تکنولوژی بالا به حساب می آید که با تنوع رنگ ظاهری مناسب به محیط اطراف می دهد. ناودانی های کامپوزیتی در هر نوع شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و همچنین با توجه به جنس مواد، از لحاظ سرقت و دزدی ایمن می باشد. ناودانی پلیمری بدلیل عدم رشد جلبک و رشد باکتری ها قابلیت کاربری بهداشتی را نیز دارد و بدلیل ضریب هدایت حرارتی پایین در هنگام تابش آفتاب گرم نمی شود.

کاربرد ناودانی کامپوزیتی

  • ساپورت (تکیه گاه) و نشیمنگاه سازه های مختلف
  • هندریل، فنس و پلکان کامپوزیتی
  • جهت اتصال سازه های مختلف کامپوزیتی
  • چهارچوب (قاب) جهت قرارگیری سازه های مختلف
  • کاربردهای صنعتی همانند خرپا، کراس آرم و …

 جهت مطالعه کامل انواع کاربرد ناودانیGRP لطفا روی کاربرد محصولات پالتروژن کلیک نمایید.

روش تولید ناودانی کامپوزیتی

روش تولید ناودانی فایبرگلاس پالتروژن می باشد و الیاف و رزین استفاده شده جهت تولید در قسمت توضیحات فنی جدول پایین صفحه ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد تولید ناودانی های پلیمری لطفا روی روش تولید پالتروژن کلیک نمایید.

اطلاعات فنی ناودانی فایبرگلاس

ناودانی های کامپوزیتی با توجه به خواص ایده ال خود امکان جایگزینی ناودانی های فلزی و استنلس استیل را دارد، استحکام کششی ناودانی فایبرگلاس با توجه به وزن بسیار کمتر از نوع ناودانی فلزی، عدد بالاتری می باشد. جهت مطالعه اطلاعات فنی ناودانی های پلیمری لطفا روی خواص کامپوزیت های پلیمری کلیک نمایید.

روش اتصال ناودانی کامپوزیتی FRP

نصب ناودانی های فایبرگلاس پیچیدگی خاصی ندارد. جهت راهنمایی کامل در مورد اتصال ناودانی های کامپوزیتی لطفا روی روش های اتصال قطعات کامپوزیتی کلیک نمایید. 

وزن ناودانی پلاستیکی

وزن ناودانی کامپوزیتی در مقایسه با وزن ناودانی های فلزی بسیار سبک تر می باشد. وزن ناودانی کامپوزیتی در حدود یک چهارم فلزات است. ناودانی های کامپوزیتی بدون نیاز به تجهیزات خاصی با نیروی انسانی قابلیت جابجابی دارد. وزن هر متر ناودانی FRP وابسته به ابعاد سطح مقطع می باشد که در جدول پایین صفحه وزن ناودانی های کامپوزیتی در ابعاد مختلف ذکر شده است.

قیمت ناودانی کامپوزیتی

قیمت ناودانی کامپوزیتی وابسته به ابعاد سطح مقطع، میزان درخواست و ابعاد برش متغیر می باشد که جدول قیمت ناودانی های فایبرگلاس و قیمت هر متر ناودانی کامپوزیتی در جدول پایین صفحه ذکر شده است. فروش ناودانی کامپوزیتی بر مبنای واحد متر طول می باشد.

استاندارد ناودانی های کامپوزیتی

ارزیابی کمی و کیفی مواد اولیه جهت تولید ناودانی های پلیمری، پروسه تولید، کنترل کیفی محصول تولید شده و نیز خواص محصول کامپوزیت نهایی منطبق یا استاندارد جامع محصولات پالتروژن EN 13706 (تدوین شده توسط کمیته استاندارد اتحادیه اروپا) تحت بررسی قرار می گیرد و کیفیت ایده ال محصولات تحویلی با استناد به استاندارد های مرجع تحت ضمانت گروه عصر کامپوزیت می باشد. جهت مطالعه لیست کامل استاندارد های صنعت کامپوزیت لطفا کلیک نمایید.

خرید ناودانی کامپوزیتی

جهت سفارش ناودانی کامپوزیتی لطفا بعد از مشخص نمودن سایز مورد نیاز از جدول زیر و مطالعه توضیحات جدول، درخواست استعلام (صدور پیش فاکتور) ثبت نمایید تا کارشناسان شرکت در اسرع وقت نسبت به پیگیری درخواست شما اقدام نمایند.
در صورت عدم وجود سایز مورد نیاز خود در جدول زیر، جهت تولید سفارشی ناودانی در ابعاد خاص، لطفا نقشه محصول مورد نظر به همراه جزییات را در فرم درخواست استعلام وارد نمایید تا کارشناسان شرکت پس از بررسی با شما تماس حاصل نمایند.

جهت آشنایی کامل با محصولات کامپوزیتی، مواد اولیه، روش تولید، دستورالعمل های کارگاهی جهت استفاده، خواص محصولات نهایی تولید شده و… مطالعه مطالب کاربردی و آموزشی پیشنهاد می گردد.

جدول قیمت ناودانی کامپوزیتی

تاریخ آخرین به روز رسانی 1402/12/07

توضیحات مرتبط با جدول

طول و زمان تحویل
  • سفارش ها با توجه به نیاز مشتری برش شده تحویل می گردد.
  • حداقل سفارش طول، 12 متر می باشد.
  • در صورت موجود بودن در انبار، سفارش ها در زمان تقریبی 5 روز کاری تحویل می گردد.
  • در صورت عدم موجودی در انبار، احتیاج به تولید جدید خواهد بود که حداقل میزان سفارش جهت تولید مقطع ناودانی 200 متر طول می باشد. (زمان تحویل جهت تولید با توجه به ظرفیت تولید، در پیش فاکتور مشخص می گردد)
قیمت
  • قیمت های ذکر شده در جدول دقیق نمی باشد و قیمت دقیق و قابل استناد، پس از استعلام و مشخص شدن طول برش و تعداد در پیش فاکتور مشخص می گردد.
  • در سفارش ها با متراژهای قابل تولید (سفارش های بیشتر)، اعداد موجود در جدول شامل تخفیف و تعدیل می شود.
  • نحوه پرداخت، نحوه ارسال بار و محل تحویل بار در پیش فاکتور مشخص می شود. (امکان ارسال بار با توجه به محل تحویل بار، به صورت دربستی، اتوبوس و یا باربری مقدور می باشد)
رنگ
  • درصورت وجود اقلام سفارشی در انبار، رنگ محصول منطبق با موجودی در پیش فاکتور ذکر می گردد. (در اکثر مواقع رنگ های موجود، زرد، طوسی و یا سفید می باشد)
  • در مورد سفارش هایی که در محدوده تولید جدید باشند، انتخاب بین رنگ های زرد، طوسی، سفید و یا سیاه از سوی مشتری امکان پذیر می باشد. (تولید رنگ هایی خارج از 4 رنگ ذکر شده نیز در صورت متراژهای زیاد، به صورت اختصاصی بنا به سفارش مشتری قابل تولید است)
  • رنگ های ذکر شده در بالا به صورت خود رنگ می باشد و در حین پروسه تولید به محصول افزوده می شود.
  • تولید محصول با سطوح پوششی خاص همانند طرح چوب نیز با توجه به سفارش امکان پذیر است.
  • اعمال رنگ های پوششی سطحی با رال رنگ مورد نظر مشتری، بر روی سطح قطعات نیز مقدور می باشد. (این رنگ های پوششی مختص کاربری در قطعات کامپوزیتی می باشد و چسبندگی کاملی با سطح دارد و استفاده از آن در محیط های فضای باز، علاوه بر زیبایی سطحی باعث افزایش مقاومت در برابر نور خورشید نیز می شود)
فنی تولید
  • روش تولید: پالتروژن
  • الیاف: شیشه نوع E (درصد الیاف به طور تقریبی: 65 درصد)
  •  رزین: پلی استر ایزوفتالیک مقاوم در برابر نور خورشید Anti UV (تولید با رزین وینیل استر نیز مقدور می باشد که قیمت 1 متر آن در حدود دو برابر جدول فوق است و بنا به سفارش، تولید می گردد)
  • در پروسه تولید، مواد خودخاموش شونده جهت افزایش مقاومت در برابر آتش افزوده می شود ولی جهت مقاومت های بالا در برابر آتش، امکان تولید سفارشی با رزین های مخصوص ضد آتش نیز امکان پذیر است.